Resipi Rahsia Oriental Salad Jantan

Salah satu menu kegemaran aku, oriental salad.

Kalau dulu bila terasa nak makan je kena pergi PHut. Tapi sekarang ni buat sendiri je lagi senang dan jimat.

Cara nak buat pun mudah je.

Beli salad yang korang inginkan, kemudian gaulkan aje dengan seasoning Roasted Sesame.

Resipi Oriental Salad

Macam aku, aku pilih seasoning daripada brand Kewpie. Rasanya sama seperti yang dihidangkan di PHut.

Yeah.. siap sudah. Boleh makan sebanyak mana yang aku suka.

p.s: Musim-musim raya ni takleh nak hadap sangat lemang, ketupat, satay semua tu. Kang seluar jadi ketat balik. Hahaha.

Nota: Selain daripada pergi makan di cafe yang menawarkan pemakanan sihat, menu ini juga merupakan salah satu cara mudah untuk jaga diet korang. Tapi kalau korang tak diet dan nak cuba menu gempak yang lain? Korang boleh cuba Macaroni Cheese Jantan. Menu ni pun sedap jugak dan senang gila nak buat.

Written by Hafiz Rahim

Social geek. Ambassador of the Planet Vegeta and alliance to the Autobot.

7 Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *