Pejam celik, pejam celik..Musim raya bakal menjelma lagi. Hanya berbaki beberapa bulan sahaja. Sebagai persedian kebanyakan orang dah mula berduyun-duyun mencari dan menghantar kain ke kedai jahit untuk dibuat baju raya. Ada yang nak pakai sedondon satu family, tak kurang juga yang sukakan fesyen lain dari yang lain. Jika diikutkan peredaran masa, kaum wanita lah yang bakal berdepan dengan masalah nanti. Masakan tidak, kos upah jahit untuk sepasang baju kurung wanita sahaja dah mencecah hampir RM50-60. Itu baru sepasang, belum lagi berpasang-pasang..alamatnya botak lah kepala pembayarnya nanti.

Tapi tak mengapa, abaikan dahulu tentang itu. Zaman sekarang zaman canggih serba moden..semuanya dihujung jari. Kalau setakat baju kurung, rujuk sahaja Panduan Baju Kurung (sudah dihentikan jualannya) ini. Sesuai untuk sesiapa yang inginkan belajar bagaimana hendak menjahit baju kurung dengan cara yang betul. Bermacam-macam teknik diajar bermula daripada teknik mengambil ukuran sehinggalah teknik menyiapkan kemasan akhir. Semuanya dilengkapi dengan ilustrasi, gambar sebenar dan penerangan secara terperinci yang mudah difahami.

Panduan menjahit baju kurung

Untung-untung bila dah pandai jahit baju kurung sendiri nanti, bolehlah buat side income pula. Tukarkan ilmu yang ada itu kepada sesuatu yang boleh mendatangkan pulangan dan keuntungan buat diri sendiri. Bukan ke seronok tu. Ilmu dapat, duit dapat, jimat kos pun dapat.

Bagi yang berminat, dapatkan disini ebook Panduan Baju Kurung (sudah dihentikan jualannya). Murah je.

p/s: Bila tiba musim raya, ibu mertua tak menang tangan terima tempahan. Masyukkk.

15 KOMEN

  1. tula sekejap je rasanya…dah musim macam ni mesti ramai nak cari panduan ni…jimat xpayah hantar kedai suruh jahit

  2. untung pandai menjahit kan, nak2 saya yg punya anak2 prempuan, saya pun suka pakai baju kurung, harga upah pula semakin hari semakin naik, ishh mmg kene belajar jahit ni 😉

  3. ini la panduan ebook kan… selalu tempah je baju kurung ni.. tak minat menjahit, tapi kalau menukang tu bole

TINGGALKAN MAKLUM BALAS

Sila masukkan komen!
Sila masukkan nama disini