Mercun Oh Mercun

Nak raya tak sah kalau tak ada mercun. Kalau dulu zaman Hafiz kecil comel ala-ala anak patung, nak beli mercun memang senang yang teramat. Pergi je bazaar ramadhan, bersepah orang jual. Sebut je nak yang mana..mercun bola, gasing, ketupat, lebah..semuanya ada. Duit je yang tak ada.

Cuma sekarang ni je agak susah nak cari dek kerana ramai budak-budak yang dah jadi saintis, suka modify mercun. Yang ada jual pun setakat bunga api, mercun pop pop.

Pop pop pelepas gian

Bunga api sebagai pelengkap

Pop pop pun pop pop lah. Janji ada. Sebab dah gian sangat kan. Nampak je semalam ada orang jual mercun pop pop tu, terus je Hafiz beli. Hahaha. Kesian kan.


1 KOMEN

TINGGALKAN MAKLUM BALAS

Sila masukkan komen!
Sila masukkan nama disini