Air Tepung Gandum Penawar Cirit Birit

Dugaan bagi si kecil..dalam masa 24 jam, bermula dari pagi semalam hingga ke pagi hari ni Khair tak berhenti lagi cirit-birit. Tidur malam pun terganggu, hampir setiap...

Batuk Semput

Cerita hari ni, buat pertama kalinya Khair kena ambik neb disebabkan batuk yang melampau. Kalau diikutkan dua tiga hari yang lepas, dia cuma batuk biasa-biasa je. On-off, sekejap...

Jaga Telinga Anak Anda, Jangan Sampai Jadi Macam Ni

Selesai prosedur keluarkan tahi telinga keras dalam telinga Khair. Sebelum ni ingatkan tahi telinga dia akan keluar sendiri. Rupa-rupanya dah berzaman tahi telinga tu berkampung dalam telinga. Sedar tak...

Khair Dengan Hipster Cut Daripada Joe’s Barbershop Bangi

Beza dah Khair dulu dengn yang sekarang. Kalau masa awal-awal dulu nak gunting rambut siap kena bodek belanja itu belanja ini, siap buat baju plastik untuk taknak...

Bila Anak Ada Masalah Sakit Nak Kencing

Fuh.. Bilamana kelmarin anak tengah sihat dan aktif. Tiba-tiba keesokannya, dia menangis sebab sakit nak kencing. Ibu bapa mana tak panik. Ingatkan digigit serangga, tengok pada luaran bebirdnya tiada...

Ragam Nak Dapat Adik

Tinggal beberapa minggu je lagi sebelum dia betul-betul bergelar abang. Makin hari perangainya makin manja. Pantang marah sikit, terus merajuk tak nak kawan. Kalau daddy marah, dia mengadu...

Khair Dan Gitar

Bukan main seronok lagi dia bila dapat hadiah gitar. Kalau ikutkan excitednya, belum sampai rumah lagi dah nak main dalam kereta. Jejak je kaki dalam rumah, terus unbox....

Khair Masuk Tadika?

Pantang sebut dah sekarang. Bila sebut je nak pergi “school”, dia yang dulunya bersiap. Siap suruh ambil beg letak buku dia. Hari jumaat sebelum pergi sekolah keesokan harinya pun...

Tips Nak Potong Rambut Anak

Aktiviti hari minggu, potong rambut Khair. Walaupun tak berapa nak pandai sangat sebenarnya, dan oleh kerana Khair ni pula memang jenis yang tak suka orang lain potongkan rambut....

Makan-Makan Di Seoul Garden

Beberapa hari lepas baru berpeluang bawa Khair makan di Seoul Garden, The Mines. Seronoknya dia makan sampai tak pandang kiri kanan. Berhenti sekejap, main handfon kemudian sambung makan...

SocMed

27,522FansLike
1,114FollowersFollow
7,420FollowersFollow
1,355FollowersFollow
48SubscribersSubscribe