Jaga Telinga Anak Anda, Jangan Sampai Jadi Macam Ni

Selesai prosedur keluarkan tahi telinga keras dalam telinga Khair. Sebelum ni ingatkan tahi telinga dia akan keluar sendiri. Rupa-rupanya dah berzaman tahi telinga tu berkampung dalam telinga. Sedar tak...

Air Tepung Gandum Penawar Cirit Birit

Dugaan bagi si kecil..dalam masa 24 jam, bermula dari pagi semalam hingga ke pagi hari ni Khair tak berhenti lagi cirit-birit. Tidur malam pun terganggu, hampir setiap...

Batuk Semput

Cerita hari ni, buat pertama kalinya Khair kena ambik neb disebabkan batuk yang melampau. Kalau diikutkan dua tiga hari yang lepas, dia cuma batuk biasa-biasa je. On-off, sekejap...

Tips Nak Potong Rambut Anak

Aktiviti hari minggu, potong rambut Khair. Walaupun tak berapa nak pandai sangat sebenarnya, dan oleh kerana Khair ni pula memang jenis yang tak suka orang lain potongkan rambut....

Yes! Berjaya Pisahkan Khair Tidur Bilik Asing

Akhirnya niat nak pisahkan tempat tidur Khair ke bilik dia sendiri tercapai jugak. Sebelum ni niat asyik tertangguh sebab kewangan tak mengizinkan untuk hiaskan bilik...

Bila Anak Makan Deodorant

Khair punya kerja. Tersilap hari tu pergi letak atas meja solek, habis digigitnya deodorant aku. Elok-elok daripada licin, terus jadi menggerutu macam tu. Ini bukan kali pertama, dah...

Khair Dengan Hipster Cut Daripada Joe’s Barbershop Bangi

Beza dah Khair dulu dengn yang sekarang. Kalau masa awal-awal dulu nak gunting rambut siap kena bodek belanja itu belanja ini, siap buat baju plastik untuk taknak...

Bila Anak Ada Masalah Sakit Nak Kencing

Fuh.. Bilamana kelmarin anak tengah sihat dan aktif. Tiba-tiba keesokannya, dia menangis sebab sakit nak kencing. Ibu bapa mana tak panik. Ingatkan digigit serangga, tengok pada luaran bebirdnya tiada...

Bila Kali Pertama Gigi Berlubang

Dah berumur 6 tahun lebih, tahun depan darjah 1. Throwback 2 minggu lepas merupakan kali pertama Khair kena pergi klinik gigi. Sebabnya dia bagitahu aku,...

Adoi! Sakitnya Jatuh Tersembam

Anak umur 3 tahun, faham apa lah sangat. Lagi dilarangnya, lagi seronok dia buat apa yang kita larang. Dek kerana aktif tak kira masa.. Rabak dah sikit bibir...

SocMed

27,034FansLike
8,168FollowersFollow
1,409FollowersFollow
132SubscribersSubscribe