Cara Nyah Aktifkan Sistem Voicemail

Sekadar perkongsian tentang cara bagaimana untuk nyah-aktifkan sistem pesanan suara bagi setiap pembekal rangkaian mudah alih.

deactivate voicemail

Untuk makluman korang, aku merupakan salah seorang daripada ribuan pengguna yang tidak pernah berminat untuk menggunakan servis sebegini.

Jadi, bagi mengelakkan pembaziran berlaku.. ada baiknya aku hentikan servis ini daripada dibiarkan tanpa guna.

nyah aktif voicemail

off voicemail

Shortcut code untuk pengguna DiGi ialah *128*1*8*1*3*1#

p/s: Tak elok membazir. Membazir itu kan amalan syaitan.

Written by Hafiz Rahim

Social geek. Ambassador of the Planet Vegeta and alliance to the Autobot.

15 Comments

Leave a Reply
  1. Maxis dan celcom tu jgn harap senang2 nk deactivate voicemail. Kauoranv kena call mereka atu pergi servis centre. Mmg diaorang sengaja nk menyusahkn pengguna. Sbb perkhidmatn voicemail tak guna ni yg bnyk bg keuntungan kt diaorang ats angin. Sistem kapitalis ala zionis begitula. Kejam dan keji. Yg penting, pulus masuk. Tukar je perkhidmatan lain cth tunetalk yg mmg senang nk deactivate. Gunakn kuasa pengguna. Kalau semua pakat boikot, nak tak nak diaorang terpaksalah ikut kehendak kita

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *