Matilah Dikau Wahai Semut

Mesti ada diantara korang yang pernah mengalami situasi macam ini bukan. Pantang letak makanan atas meja, tak sampai 10 minit penuh semut datang hurung. Datang dari ceruk mana pun tak tahu. Ahhh..rugi betul..belum sempat lagi nak jamah durian crepe yang baru beli tadi. Habis tak boleh makan satu bungkusan. Damn you semut. Walaupun bermacam cara dah buat, spray ridsect, pakai lilin serai wangi, pakai racun serangga..semua nya tak jalan. Bikin hangin satu badan je.

semut

Tak mengapa, jangan risau. Ni Hafiz ada terjumpa satu cara baru yang dikongsi oleh seorang pelajar sekolah rendah (penerangan dalam English). Boleh cuba kalau rajin.

Mix chilli powder with sugar and keep it outside the ant’s hole..!

After eating, ant will search for some water near a water tank.

Push ant into it.

Now ant will go to dry itself near fire,

When it reaches rire, put a bomb into the fire..!!

Then admit the wounded ant in ICU..!!

And then remove oxygen mask from it’s mouth and kill the ant.. !!

p/s: Agak-agak sengsara tak hidup semut tu kalau ikut cara ni. Haha. 😛

Written by Hafiz Rahim

Social geek. Ambassador of the Planet Vegeta and alliance to the Autobot.

17 Comments

Leave a Reply
  1. kejamnya cara ni hehe. dulu pernah spray air serai wangi tapi semut tak hirau. lepas tu letak ubat semut yang serbuk tu barulah dapur bersih takde seekor semut pun (semut merah). tapi ubat tu tak berkesan kat semut hitam.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *