Ramadhan bakal menjelma

Pejam celik pejam celik sekejap je nak masuk bulan 7 yang bererti makin dekatlah kita dengan bulan yang paling diberkati Allah iaitu bulan Ramadhan.

Ramadhan kali ni bakal memberikan kenangan yang baru dalam hidup Hafiz kerana tahun 2012 merupakan tahun pertama Hafiz akan berpuasa disamping isteri dan anak yang tersayang.

Setibanya Ramadhan, banyak perancangan yang bermain difikiran Hafiz. Antaranya bersolat tarawih. Tak banyak pun cukuplah tiap-tiap hari 8 rakaat dan 3 witir. Kalau diizinkan-Nya nak buat lebih. Banyak fadhilat yang akan diperoleh melalui tarawih.

[scribd id=98315118 key=key-27xin8qnoqdyalxs0zre mode=list]

Selain tu tak dilupakan zakat fitrah. Tahun ni tanggungan Hafiz dah bertambah. So kena bayar lebih. Mungkin kali ni Hafiz nak bayar zakat di masjid, tahun lepas Hafiz bayar melalui online je. Rasa macam tak berapa seronok pulak bila bayar online.

Kongsikan artikel ini dengan menekan butang LIKE dan jangan keberatan untuk meninggalkan komen dibawah diruang yang telah disediakan.
Anouncement: Top komentator bulanan akan menerima Hadiah Misteri dari pihak Admin.

Trackbacks

  1. [...] bulan puasa dah dekat. Persiapan bulan puasa kena prepare dulu. Target Hafiz tahun ni nak bersolat tarawih tiap-tiap malam. Harap-harap berjaya lah. Tahun lepas tak tercapai sebab iman tak kuat. Hahaha. Part buffet [...]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge